
Pierderea partenerului sau a partenerei de viață poate aduce, pe lângă durerea despărțirii ireversibile, și multă confuzie, întrebări și situații incerte ce pot provoca un stres mare, afectând starea lor de sănătate fizică și mentală. Participarea la un program de suport în grup reprezintă “biletul” către acel spațiu de alinare și vindecare, unde durerea este auzită și fiecare mică victorie în noua etapă din viață este celebrată. Persoanele văduve au nevoie de acest grup de suport ce creează spațiul pentru împărtășire, empatie, suport, răspunsuri, inspirație, învățare și … crearea unor noi prietenii în care sunt înțeleși.
Durerea împărtășită este durere micșorată.
SPIDER ROBINSON
Bucuria împărtășită este bucurie mărită.
Grupul de suport “Între dor și viitor” este un spațiu sigur de susținere, împărtășire, regăsire, învățare și transformare. Participanții își vor spune povestea și vor învăța din experiențele celorlalți, călăuziți de un facilitator cu experiență în coaching și procesul de doliu.
Ce fel de grup este ?
Din grupul “Între dor și viitor” fac parte oameni care au în comun durerea pierderii recente a partenerului de viață și care vor să învețe împreună cum să își înțeleagă trăirile, să facă față situațiilor, uneori copleșitoare, apărute în urma pierderii.
Grupul de suport este un spațiu cu multă empatie, suport, împărtășire, răspunsuri, inspirație și învățare.
Care este profilul participanților
- Femei și bărbați care și-au pierdut partenerul de viață în urmă cu 3 – 30 luni (orientativ)
- Cu sau fără copii în grijă
- Acces la laptop, tabletă sau smartphone și Internet stabil (recomandăm Wi-fi).
- Posibilitate de a participa 100% fără distrageri/ întreruperi la întâlniri
- pot participa din orice colț al țării sau al lumii (nu este relevant orașul sau țara în care locuiești)
- vorbesc fluent limba română.
Despre membrii de la întâlnirile anterioare
- Pentru că întâlnirile au fost online, au putut participa persoane din orice colț al țării și al lumii (București, Iași, Baia Mare, Argeș, Ilfov, Ialomița, Austria, Franța).
- vârste: 27 – 64 ani
- profesii: ingineri, economişti, antreprenori, medici, profesori.
- 10% bărbați, 90% femei
- 30% fără copii în grijă, 70% cu copii în grijă
Ce fac membrii grupului în acest program și de ce recomandăm participarea
1. Înțeleg împreună ce este procesul de doliu, la ce manifestări să se aștepte în primii 2-3 ani după pierdere, atât noi ca adulți, cât și copiii noștri. Aceste informații ușurează parcurgerea acelor momente, a căror intensitate și durată diferă de la om la om.
2. Împărtășesc poveștile de dor, se ascultă reciproc și, da, uneori plâng împreună, pentru că știm că după lacrimi urmează curajul. Descoperă că fiecare dintre noi poate fi sprijin pentru alt om, chiar dacă la început poate părea dificil să ascultăm povestea de dor a altcuiva. Facem exerciții de înțelegere a experiențelor și regăsire a identității proprii, contribuind la consolidarea încrederii în sine.
3. Între întâlniri, participanții vor avea anumite sarcini/ exerciții de făcut sau doar întâlniri informale în care să se poată sprijini reciproc.
Aveți încredere că fiecare etapă a procesului de vindecare are rostul ei. Acest grup este facilitat de specialiști pregătiți să fie acolo pentru fiecare participant în parte.
Cum, cât și când se desfășoară întâlnirile grupului ?
- Grupul de suport se desfăşoară online pe platforma Zoom
- Programul are o durată de 3 luni
- 15 întâlniri de grup, astfel: Vor fi 13 intâlniri săptămânale online, iar cea de a 14-a întâlnire va avea loc față în față la București (dar cine nu poate fi fizic, poate participa și online). Cea de a 15-a întâlnire va fi online la 1 lună după finalizarea programului, în care vom discuta despre cum a integrat fiecare cele învățate la grup, ce provocări mai are și unde are nevoie de suport.
Este recomandată participarea la toate întâlnirile deoarece au elemente ce se leagă între ele de la o sesiune la alta. - Întâlnirea are loc online și durează 120 – 150 minute, în funcţie de dinamica grupului
- Zilele sunt fixe – de obicei, întâlnirile sunt joi sau vineri seara 18:30 – 21:00 (ora României). O dată început un grup, ziua rămâne fixă și doar în situaţii neprevăzute pot fi amânate ulterior.
- 4 întâlniri individuale cu coordonatorul programului – înainte de începere programului și la fiecare 5 întâlniri, fiecare membru va avea o întâlnire individuală cu coordonatorul.
- Chiar dacă întâlnirile se vor desfășura online, solicităm participanților aceeași implicare pe care ar avea-o la întâlnirile față în față: punctualitate, ascultarea celorlalți, împărtășirea propriilor gânduri, interactivitate.
- Întâlnirile nu vor fi înregistrate
Cine sunt organizatorii programului
Programul este organizat și facilitat de Lăcrămioara Ocunschi, fondatoarea Pierdere și doliu, în parteneriat cu asociația Există viață după doliu
Coordonatorul programului
Lăcrămioara Ocunschi – trainer și life & grief coach
”Sunt trainer și coach certificat și îmi doresc o lume în care oamenii sunt mai empatici unii cu alții, mai ales în perioadele grele. Am aflat mult prea devreme cum e viața fără părinți, iar în urma altor pierderi importante, m-am specializat pe managementul și transformarea pierderii în cadrul unui program din SUA.
Pe lângă specializare, am participat la cursuri de perfecționare și educație continuă cu persoane relevante în domeniul doliului cum sunt David Kessler, Paul Denniston și alții.
Am creat firul programului “Între dor și viitor” aducând cunoștințele și experiențele mele adunate în ani de practică și facilitare în educația cu empatie, sens în viața. Îmi doresc să dăruiesc tot ceea ce știu despre doliu și despre relații umane pentru a alina suferința și a readuce speranța în suflete.”
Contribuția financiară 1500 lei/ persoană
INCLUDE
Întâlnirile sunt interactive, iar împreună vom crea un spațiu de siguranță, împărtășire, învățare și transformare.
- 15 sesiuni de grup menite să ofere fiecărui participant răspunsuri, îndrumare, ascultare, claritate asupra deciziilor, stărilor, planurilor.
- 4 sesiuni individuale cu facilitatorul
- Fișe de lucru
- acces la meditații ghidate
Moduri de achitare a contribuției : În funcție de situația financiară a fiecărui participant, în formularul de înscriere se poate opta pentru una din variante:
- 1 tranșă de 1500 lei :
- în 2 tranșe de 800 lei
- în 3 tranșe de 600 lei
Când începe următorul program
Următorul program începe pe 22 februarie, iar locurile se ocupă în ordinea înscrierilor.
Grupul va avea minim 8 și maxim 12 participanți.
Înscrierea nu presupune niciun angajament de plată , ci acordul de a fi contactat pentru a avea un interviu, în care să avem mai multă claritate legat de așteptările și angajamentul reciproc pentru a avea o experiență hrănitoare. Înscriindu-te, îți trimiți intenția în Univers de a participa la grup. Și știi cum se spune: că și Universul va conspira pentru a face ca lucrurile să se întâmple. Te încurajez, deci, să te înscrii. Nu știi cum se așează planetele pentru a îți crea cel mai potrivit context de vindecare pentru tine.
Înscrierea se va face exclusiv prin completarea Formularului de înscriere (dați click pe butonul de mai jos pe care scrie Formular de înscriere).
Interviul de evaluare este o discuție pe Zoom sau Whatsapp ce ne va aduce mai multă claritate legat de așteptările și angajamentul reciproc pentru a avea o experiență hrănitoare. Îți voi împărtăși cum decurg întâlnirile și stabilim și modalitățile de plată. De asemenea, este ocazia în care îmi împărtășești intenția cu care vii și precum și detalii despre situația ta. Facem acest lucru pentru că ne dorim ca grupul să fie cât mai omogen, iar participanții să aibă cât mai multe în comun ca așteptări, nevoi și valori. Vă asigurăm că această selecție este necesară și benefică pentru toată lumea implicată și că analizăm compatibilitatea între ceea ce noi putem oferi și ceea ce dvs. aveți nevoie de fapt.
Toți cei înscriși vor avea un răspuns în urma interviului, fie confirmarea alăturării la grup, fie recomandări pentru alte servicii mai potrivite. Locul se va rezerva prin plata avansului așa cum s-a agreat la interviu.
22 februarie – Debutul programului , ziua în care pornim pe drumul vindecării inimii pline de dor. Cum? Cu blândețe și grijă. Împreună.
Număr de locuri: 10 – 12 persoane
Locurile se vor ocupa în ordinea înscrierilor și în funcție de confirmarea fermă.
Ce spun foștii participanți despre program:
Am reușit să realizez că trebuie să fac eu ceva pentru mine, nimeni nu va munci în locul meu …. să las vinovăția și să îndrăznesc să înțeleg că eu merit să fiu bine, că sa pot fi bază pentru altii . Cel mai valoros pentru mine a fost faptul că nu m-am simțit niciodată judecată. Voi continua să țin legătura cu fetele din grupul de doliu, sa ne sprijinim reciproc. Sa fiu atentă la mine și la nevoile mele, să mă pun pe primul loc în viața mea. Sa reiau anumite exerciții din program.
MARIUT CARMEN IOANA, MAMĂ, SPECIALIST MARKETING/ VANZARI
Faptul că programul a fost organizat online a ajutat enorm, am putut fi acasă în familie, alături de copii.
Îți spun din inimă că nu există drum bun sau rău, ci doar să știi că este un drum, chiar dacă acum nu îl vezi ……este lumina stinsă, este ceață…….dar va fi și lumină și soare……..ai nevoie de un spatiu unde poți să te întâlnești cu durerea ta fara judecata celor din jur, fără sfaturi inutile…….nu trebuie sa fii puternică, nu trebuie sa fii cum te vor ceilalți……fii cum simți, permite-ti sa fi vulnerabilă, doar așa vei ajunge tu la inima ta.
„În fiecare săptămână adăugam câte un strat și e foooarte fain procesul. Când mă gândesc cum am evoluat eu de-a lungul programului, văd o schimbare foarte palpabilă. ”
V. O
Ce spun participanții despre trainer:
Sunt recunoscătoare pentru întâlnirea cu Lăcrămioara! Cu multă dibăcie, blândeţe şi eleganţă, ne-a ghidat în această călătorie. Am apreciat mult atenţia ei la detalii şi modul în care a dat sens întâlnirilor din spatele ecranelor!
A. E., inginer
Lacramioara este un om cu o blândețe fără margini, calma și implicată. Știe exact când este timpul sa discutam anumite subiecte și cum sa ne conducă pașii spre ceea ce avem de învățat.
Mariut Carmen Ioana, mamă, specialist marketing/ vanzari
Recomandă programul
Te rugăm să recomanzi și să inviți la eveniment persoane cărora crezi că programul le-ar putea susține și îmbunătăți viața în urma pierderii partenerului sau partenerii.
Pentru mai multe detalii nu ezitați să ne scrieți mesaj pe email pierderesidoliu@gmail.com
Programul este organizat și facilitat de Lacramioara Ocunschi – trainer și life & grief coach, fondator Pierderesidoliu.ro, în parteneriat cu asociația Există Viață după doliu.
Asociația va susține 2 locuri cu co-plată.
Urmărește:
- noutăți despre programul de suport pentru persoane văduve în evenimentul de Facebook https://web.facebook.com/events/441257471394253/458475116339155/
- Activitatea hubului pe Facebook https://web.facebook.com/Pierderesidoliu
- Activitatea asociației pe Facebook https://www.facebook.com/planurideviitor.ro
- Comunitatea celor ce și-au pierdut partenerul sau partenera prin deces – grupul închis de Facebook Există viață după pierderea partenerului !
- Activitatea facilitatorului https://www.facebook.com/LacramioaraOcunschi sau https://www.instagram.com/lacramioara.ocunschi/